Man blir aldrig rikare än så här...

Man blir aldrig rikare än så här…

Det var något som min pappa sa till mig så många gånger när han satt och fikade tillsammans med mig och mina barn när de var små...

Det han menade var att det inte finns något som är värt mer än våra nära och kära.

Vi har haft våra två barnbarn på besök här hemma sedan igår…det påminde mig om vad min kloka pappa sa för 20 år sedan… Han visste inte då att hans tid med familjen skulle bli så kort, eftersom han dog av en hjärtinfarkt när han bara var 55 år gammal, men han visste till 100% vad det var som var viktigast och dyrbarast i livet.

När jag själv var en ung mamma med flera småbarn så var det så viktigt att få höra någon säga just det här till mig. Inte för att jag inte trodde att det var så själv, utan därför att jag ibland var så trött och sliten av vardagen som småbarnsförälder att jag inte orkade stanna upp och inse att jag just då…mitt i det stökiga…faktiskt var omgiven av det allra dyrbaraste som livet har att ge…och att jag redan hade all rikedom som jag någonsin kan drömma om att ha eller få i mitt liv,  hjärta och i min famn.

Som så ofta behövde jag bli påmind om det som egentligen var självklart.

Jag tror att det är så för många av oss ibland…

Så när jag nu kramat våra barnbarn hej då för den här gången så tänker jag…Tack käre Gud för mina nära och kära…Monte, barnen, barnbarnen, familj och vänner…

Man blir aldrig rikare än så här…

Kommentera här: