Vad är det jag måste?

Det är så mycket man måste...eller är det verkligen så?
Jag är expert på att pressa mig själv, ingen vidare merit. Det är så många saker "jag bara måste göra".
Jag tror att många känner så och att man lätt blir helt överväldigad av alla måsten och krav, en del verkliga, men många självpåtagna. I en värld där vi sällan får tid att stanna upp och reflektera, där tid för bön och stillhet är en längtan som ofta får förbli bara en längtan, undrar jag vad det är som man kan landa i.
Och så kommer jag ihåg en vers från Mika 6:8 i Bibeln.
"Människa, du har fått veta vad det goda är, det enda Herren begär av dig: att du gör det rätta, lever i kärlek och troget håller dig till din Gud."
Och då tänker jag...då löser sig nog allt det andra ändå. Jag måste inte vara så duktig, för det är ju det här som jag vill ska vara viktigt för mig.

Kommentarer:

1 a:

2 ann-chatrin behrer:

Underbart att läsa allt du skriver Marica. Känner så mycket igen mig i dina tankar o får så fantastiska svar! Stor kram min underbara vän!!!

3 Ulrica:

Övar ständigt på att försöka prioritera.... jag blir nog bättre om jag läser dessa rader som du skrivit varje vecka för att påminna mig om vad som egentligen är viktigt

Kommentera här: