Do your eyes light up?

Sitter i mitt tysta lugna kök och väntar på att våra barnbarn Elliot 3 år och Elvira 10 mån, ska komma hit för att vara hos oss över helgen. Om en liten stund kommer jag få höra Elliot ropa GRANDMA!!!!! och se hans glada förväntansfulla ansikte kika in genom dörren.
Visst är det skönt med de små barnen som ser det som en självklarhet att när de kommer in genom en dörr så finns det säkert någon där som har längtat efter dem !
Den känslan skulle jag vilja att alla kunde få fortsätta att ha hela livet igenom.
Känslan av att vara älskad och efterlängtad.
"When a child walks in the room, your child or anybody else's child, do your eyes lightup? That's what they're looking for. "-Nobel Prize-winner Toni Morrison
Jag har tänkt mycket på det.
För många kanske det bara är en dröm att få uppleva något sådant.
Men jag är övertygad att alla människor kan få uppleva ett sådant välkomnande,  och ögon som lyser upp när man kommer hem...Jag tror att det är just det som sker när vi kommer till Jesus!
I mötet med Honom kan alla få uppleva kärlek som är villkorslös och känslan av att vara efterlängtad och välkommen.
Själv vill jag vara mer medveten om hur jag möter människor...mina barn, andras barn och alla är ju någons barn, eller hur?

Kommentarer:

1 Curre:

Bra ...

Kommentera här: