Vad slår ditt hjärta för?

Alla hjärtans dag---blommor, choklad och hjärtan över allt. Vad slår ditt hjärta för? Vad slår mitt hjärta för? Är det rättvisa, miljön, utsatta barn, ensamma människor, de sjuka, svaga? Är det en livskamrat, barn, släkt och vänner? Är det ett arbete eller en hobby? ...kanske alltihop! Jag vill att mitt hjärta ska slå för det som Guds hjärta slår för. I Bibeln står det att Gud är kärlek. Hur går det ihop med en värld fylld av lidande och krig? Många undrar om Gud är kärleksfull eller om han lämnat världen åt sitt öde. Men Guds hjärta slår för världen och människorna som han skapat. Han har en plan för att befria och rädda världen... för att rättvisa och kärlek ska segra till slut. Hans plan är tvådelad. För det första bygger den på det Jesus gjort för oss på korset...utan det fanns inget hopp för oss. Den andra delen är vi! Vi människor som tillsammans kan bli svaret på de skriande behov som finns i världen om vi bara vill. Det finns ingen annan plan...det är du och jag som är planen. Guds hjärta slår för alla människor och min bön är att Gud hjälper mig att se vad jag kan göra. Det är det som jag vill att mitt hjärta ska slå för.

Kommentera här: