Idag är det julsånger som fyller mitt liv...Det blir julkonsert i kyrkan ikväll!

 

Idag är det julsånger som fyller mitt liv...Det blir julkonsert i kyrkan ikväll!

Det är något särskilt med julsånger. För mig står de för värme, kärlek och glädje,

och jag blir alldeles varm i hjärtat när musiken drar igång.

Jag är helt övertygad om att musik i alla olika former öppnar dörrar till själen

och det var något som David i Bibeln också hade förstått.

Han skrev poesi som böner till Gud och han skrev sånger för att tillbe och uttrycka sin kärlek till Gud.

Har du tänkt på att du och jag också kan skriva egna psalmer till Gud?

Man behöver inte vara en låtskrivare för att skriva egna psalmer…det enda som behövs är en önskan att vilja uttrycka sig från hjärtat till Gud.

En psalm kan vara en kort dikt, en lista på det du älskar mest hos Gud, en anteckning ur en dagbok, en bön, eller funderingar kring vad det är som du vill fokusera på gällande Gud och hans egenskaper under advent och Julen i år.

Om du har lust kan du läsa Psalm 139 i den del som kallas Psaltaren i Bibeln och fundera lite på den… och sedan kan du skriva din egen psalm till Gud.

Det ska jag försöka göra…inte för att jag någonsin tidigare gjort det…eller tror att jag är bra på det… men som ett sätt att förbereda mitt hjärta för att fira att Jesus föddes och kom till jorden…och det är ju det som Julen och många av julsångerna också handlar om.

Och om du inte är upptagen ikväll så är du varmt välkommen på Julkonsert kl 18.00 i Pingstkyrkan i Sollentuna!

Det kommer att bli så bra!

Kommentera här: