Sol och regn.

Utsikten från köksfönstret....sitter i köket hos Tim och Sandy i Californien och ser ut över deras tomt. Solen skiner och ger värme...det var ett tag sedan...
På träden hänger apelsiner, citroner och grapefrukt. Syrener, rosor och pelargoner och en mängd andra blommor blommar. Det är så vackert och jag njuter av att bara vara här.
Efter en lång och härligt vintrig vinter i Sverige känns det så skönt att få se solen och att få känna värmen i luften.
Man kan riktigt känna hur livet spirar i naturen. Tim har plöjt marken där deras grönsaker ska odlas och Sandy rensat ogräset och vattnat det som var torrt.
Det får mig att tänka på livet...Det är ju så i våra liv också.
Vi behöver värme och ljus för att växa. Men ibland behöver vi också rensa bort ogräs från våra liv. Ibland behöver vi gallra bort även av det goda...för att det som vi verkligen vill ska växa fram ska få plats och utrymme  att utvecklas.
Och vi behöver ju också regnet för att vi ska kunna växa mer och bli allt vi var menade att bli.
Elisabet Haag sa; "Alla människor måste få plats att blomma...inte på samma stjälk alltid, men i samma rabatt."
Det är min dröm här i livet för mig själv och andra...att alla ska få det utrymme som behövs för att vara och bli allt det Gud tänkt och drömt för oss, var och en.
Den rabatten skulle jag vilja se!

Kommentera här: