Happy Thanksgiving!

 

Idag har vi firat Thanksgiving hemma hos Jessica och David.

Det har vi sett fram emot ända sedan de köpte sitt nya hem, för det är hemma hos dom som den helgdagen firas i vår familj.

Jag tycker att det är fantastiskt att fira en dag då fokus är tacksamhet, och vi har verkligen mycket att vara tacksamma för.

Varje år när vi firar Thanksgiving  äter vi kalkon, sweet potatoes, stuffing och det som hör till.

Men det som jag allra mest ser jag fram emot är när vi går en runda då var och en får berätta vad de är tacksamma för.

I år blev rundan lite annorlunda.  Jag tror att alla tänkte till en extra gång.

 

Det jag är så tacksam för är…

* Att vi har en Gud som bär i glädje och sorg,

* Att Elliot inte ligger inne på sjukhuset utan kunde vara med och fira ikväll.

* Familjen, släkt och vänner och församlingen jag tillhör.

* Att en alldeles utomordentligt vanlig dag helt plötsligt kan vara det allra underbaraste.

* Att ännu ett år som vi fått tillsammans sedan sist…det är en stor gåva.

* Att livet mitt i de allra värsta man kan tänka sig…i all sin skörhet och skönhet…är en      

   stor gåva att vårda, glädjas över och förvalta.

* Att få se en liten femåring baka kladdkaka så att mjölet flyger.

 

Och när det nu är Thanksgiving vill jag säga tack!

Tack Jesus för allt Du är och för din gränslösa kärlek!

Tack Monte och Jessica, David, Kelly, Amanda, Tomas, Sam, Tim, Elliot, Elvira och övriga familjen för allt ni betyder för mig! Jag älskar Er!

Tack församlingen för den varma gemenskap och omsorg som jag möter i er!

Tack alla vänner som finns vid vår sida.

 

Så ikväll somnar jag med tacksamhet i hjärtat för allt jag har i livet…

Det är så lätt att se det man inte har…eller att leva i skräck för det man kanske kan förlora…och glömma allt det som man faktiskt har…här och nu.

Så från djupet av mitt hjärta…Tack  för här och nu!

Kommentarer:

1 ann-chatrin behrer:

Marica - du min underbara vän! Att vara tacksam är en gåva, en gåva från Gud. Att kunna se det underbara i sorg och oro.
Du och din familj betyder så mycket för mig, Tobbe o familjen.

Tackar Gud för allt han skänker: förtröstan o glädje även då allt inte ser så fantastiskt bra ut alla gånger.

Svar: Ja, visst är det så Anki! Du är en stor förebild för mig vad det gäller att fånga glädje och det fina i livet! Tack för allt du och din familj betyder för oss!
Marica Reid

2 Ann-Chatrin Behrer:

Åh hjärtat, du är så helt fantastisk o allvarligt är Du en förebild för mig. Din vänskap o dina predikningar är gulda värdar för mig. Älskar er så mycket men känner att jag inte gjort så mycket som jag skulle vilja för er.
Jag är så tacksam - så tacksam o Jesus är så god! Jag tror att man orkar så mycket mer tack vare tron på Honom!

Efter "samling vid krubban", i Edsbergskyrkan har jag bjudit hem några "ensamma" samt Barbro o Ingvar. Det känns bra. Barn, älskade Anders,älskade barnbarnet så klart o den här julen blir lite annorlunda men så bra.

Hoppas Elliot mår bättre - tänker o ber för honom och er alltid.

Till sist 2 sånger som följer mig: Hur underlig är du i allt vad du gör, vem kan dina vägar förstå, ett är dock säkert den väg du mig för... Här ner mitt barn vet du ej vad jag gör men du skall fårstå det en gång oroliga hjärta, vad sörjer du för. ej prövningens dag är så lång.... Blott en en dag ett ögonblick i sänder o vad tröst evad som kommer på....

Kort utdrag ur mina älskde tröstesånger o sedan: I Jesu namn är seger, i Honom är jag fri....

Hjärtan till er härliga familjen Reid



Kommentera här: