Det här med att bli äldre...

Nu för tiden verkar det här med att åldras och bli äldre vara något som många tycker är väldigt jobbigt.

Jag har aldrig riktigt förstått det.

Jo, att det kan vara svårt när kropp och tankar inte orkar hänga med och inte fungerar som förr, det kan jag förstå att man upplever som svårt…men att just bli äldre…skulle alternativet …att man inte får vara med alls …vara bättre?

Jag har bestämt mig för att jag vill möta varje ny ålder med ett leende…inte med frustration över det jag måste lämna bakom mig.

Jag vill vara vän med mitt eget liv…med mitt liv som det blev…och inte stångas med det  som jag drömde att det skulle bli.

Många gånger har det ju blivit så mycket bättre än jag kunnat drömma…och ibland så väldigt mycket svårare än jag kunnat ana. Men jag skulle inte vilja byta bort en enda sekund av mitt liv…inte tårarna eller skratten…för det svåra och det lätta som jag varit med om har ju format mitt liv till vad det är idag. Jag tror inte att Gud slösar med någons tid…

När vi ger det som känns bra och det som är svårt till Honom så kan Han ur det göra något vackert om jag bara låter Honom ta hand om det…ibland är det lättare sagt än gjort…

Det har varit en fantastisk livsresa så här långt för mig och jag ser fram emot det som ligger framför med förväntan. Gud är trofast! Och vart än vägen bär så vet jag att min tro håller… Min familj är fantastisk och jag är tacksam för varje dag som jag får leva tillsammans med de människor som Gud satt i min närhet.

Mitt liv är ju den gåva som Gud gett till just mig… att leva…njuta av…brottas med och förvalta…

Jag vill ta med mig det goda från förr och  lämna det dåliga bakom mig…

Glädjas åt allt som fungerar och lära mig att hantera det som inte gör det.

Vila i Guds nåd och kämpa för det som jag ska kämpa för…

Och framför allt vill jag vara tacksam över att få vara med…att jag får leva ännu en dag bland de människor jag älskar .

Och så vill jag alltid  fortsätta att se med förväntan på framtiden…det är ju så grymt mycket kvar som jag vill göra! Jag vill våga prova nya saker...

Ett  väldigt bra citat från Global Leadership Summit 2011 som jag bär med mig är;

”Failure doesn´t mean game over,

it means try again with experience!”

(Len Schlesinger)

I Bibeln står det;

”Jag vet vilka avsikter jag har med er, säger Herren: välgång, inte olycka. Jag skall ge er en framtid och ett hopp. När ni åkallar mig och ber till mig skall jag lyssna på er. När ni söker mig skall ni finna mig. Ja, om ni helhjärtat söker mig skall jag låta er finna mig, säger Herren.” (Jer 29:11-14)

Så med Guds hjälp och kärlek i ryggen ser jag fram emot att bli allt äldre…

För när livet här på jorden tar slut för mig…då har det ändå bara börjat tillsammans med Jesus.

Igår fyllde jag 52 år och jag är glad över det!

…nämnde jag att jag fick ansiktskrämer…anti-rynkkräm i födelsedagspresent ?

Oh, well…man får väl göra vad man kan för att inte rosta ihop på vägen…

Förvaltarskap av livet inkluderar ju Ande, Kropp och Själ…

Kommentarer:

1 Mandy:

Du skriver på ett sånt sätt så man blir inspirerad till att

Tänka likadant. Jag tror det är viktigt att ta tid o reflektera

Kring sitt liv o hur man lever det för kunna se det fina som

Livet har att erbjuda:) love you !

Kommentera här: