På spaning efter kärleken...

Alla Hjärtans Dag…en fantastisk dag för några och en mindre rolig dag för andra.

Jag minns hur det var i tonåren…skulle man få någon blomma av någon eller skulle man vara en av dom som inga blommor fick?…ångest!

Kärlek…hjärta och smärta…lyckorus…krossat hjärta…värme…förhoppningar och drömmar…så många känslor…

Kärlek…hmmm ….jag ger mig ut på spaning efter kärleken idag på alla Hjärtans dag.

Hur ser kärlek ut i mitt liv?

Är den röd eller rosa? Är den evig? Är den underbar?

 

Min första glimt av kärleken mötte mig när klockan ringde och jag vaknade imorse…

Jag öppnad mina ögon och där var han… mitt livs stora kärlek, Monte.

Tänk vilken lycka att morgon efter morgon få hasa sig ur sängen med en frisyr som liknar Einsteins och veta att man är älskad precis som man är … och tänk…efter 33 år är det fortfarande sant!

 

Med ödmjukhet inser jag att mitt liv är fyllt av kärlek, och att det aldrig kan vara något som jag tar för givet.

Mina barn, barnbarn, släkt, vänner, arbetskamrater,  församlingen…så många som betyder så mycket för mig…Det är en gåva.

 

Och jag inser att väldigt många inte  har det så…inte känner sig älskade…många känner sig glömda en dag som Alla Hjärtans Dag…allt prat om kärlek gör bara saken värre…

 

Vi kan inte älska alla i hela världen, men vi kan nog alla öppna våra hjärtan för en till person…visa värme och kärlek mot dom vi möter och be att Gud leder oss till de personer som Han satt i vår närhet så att vi på något sätt kan få finnas där för varandra.

 

Jag vet inte om kärleken är röd, rosa eller om den alltid är underbar…ibland kostar kärlek …men sann kärlek är alltid värd sitt pris och den är djupast sett evig.

Så när jag spanar efter kärleken då hamnar jag oundvikligt hos Honom som själv är kärlek…Gud.

Ingen har visat vad kärlek är bättre än Jesus. Han gav i kärlek till oss…sitt liv för dig och mig… så att vi i all evighet ska få leva våra liv tillsammans med Honom…både här och nu, men också in i evigheten när vår tid på jorden är slut.  Gud älskar oss… det är stort.

Och vår värld blir så mycket vackrare när vi visar värme och kärlek till våra medmänniskor. Det är vårt uppdrag.

 

Thomas Sjödin sa;

”Djupast sett är den som älskar alltid på väg hem.”

 

Tänk om vi kunde hjälpa varandra att förstå att vi alla…var och en är så dyrbara att Gud själv gav sitt liv för vår skull? Så mycket älskar Gud dig och mig!

Tänk om vi kunde hjälpa varandra att få vila i att hur det än ser ut…

så finns det en (Jesus) som älskar oss…och om vi vågar tro det och vågar älska Honom tillbaka då är vi alltid på väg hem. Hem till Honom som själv är kärlek…

Så...Glad Alla Hjärtans Dag önskar jag Dig!

Glöm aldrig att Du...just Du är älskad!

 

Kommentera här: