Att välkomna ett kungabarn...

Den här veckan har Sverige välkomnat ett litet kungabarn…så fantastiskt roligt!

Varje barn som kommer till vår jord är ett litet mirakel och en gåva till världen!

Själv blir jag påmind om hur det var när våra barn blev en del av våra liv, hjärtan och familj…lyckan var och är total!

Att få barn är ju ingen rättighet utan en gåva…

En del barn kommer till oss som biologiska barn…andra barn kommer in i våra liv lite senare genom adoption…

Vi har varit med om båda erfarenheterna och jag kan för min egen del intyga att det enorma…storheten i det Gudgivna undret som sker när man får hålla sitt lilla barn i sina armar för allra första gången vare sig barnet är biologiskt och 2 sekunder gammalt eller adopterat och 1 år och 10 månader gammalt…det är lika stort…lika gudomligt och lika underbart.

För mig är och förblir alla mina 5 barn...kungabarn!

Prinsessor och prinsar!

Jag tackar Gud för var och en av dem och vet att världen är en bättre plats därför att just de är en del av den!

Jag önskar att alla barn kunde välkomnas med värme och kärlek till världen…Ingenting gör mig mer arg än att se barn fara illa.

Men så går mina tankar vidare till ett annat kungabarn…ett kungabarn som kom med tro, hopp och kärlek till hela världen…

Jesus!

Han föddes av en tonårsmamma i ett enkelt stall. Han tvingades leva sina första år som ett flyktingbarn. Han hade en tuff start i livet…och det förunderliga är att Han var och är kungars Kung!

Och just det kungabarnet, Jesus… växte upp och ett av Hans namn på engelska är ”Prince of Peace” eller på svenska ”Fredsfurste”.

Min bön, önskan och dröm är att lilla prinsessan Estelle…mina egna prinsar och prinsessor…och alla vi andra…ska leva med öppna  hjärtan och välkomna  Jesus…Fredsfursten… in i våra liv. För när vi tagit emot Gud i våra liv då kan vi alla kalla oss kungabarn och känna tryggheten i att vi hör till Kungars Kung , vår himmelske Far.

Hans kärlek omsluter oss på alla sidor och i Hans rike finns tro, hopp och kärlek som består i all evighet.

Kommentera här: