Julens ljus...

Idag är det Lucia, en dag då man blir påmind om ljusets betydelse.

Lucior med ljuskronor i håret…tärnor med ljus i händerna…stjärngossar med stjärnor på sina strutar och på pinnar i händerna.

När man åker bil genom Sollentuna ser man stjärnor och adventsljusstakar lysa i fönstren…längs vägarna har man tänt marschaller…

När jag ser allt det här så är det som en vägskylt som pekar på vägen till något annat.

Det får mig att tänka på Jesus.

En gång för så länge sedan ledde stjärnan människor fram till Jesus i stallet…Han som är världens ljus. 

Idag behöver vi också uppleva ljuset som tränger bort mörkret…

Och än idag kan vi följa vägen till Ljuset …till Jesus!

I Honom finns fortfarande tro, hopp och kärlek…ljus och frid.

Och med Hans hjälp kan du och jag också få vara ljus i vår värld…

Jag önskar dig en fin Lucia…och att du och jag ska möta Jesus på vår väg genom livet idag, och låta Honom lysa upp vår väg.

Kommentera här: