Dags för Advent igen...

 

Så är det dags för Advent igen…den tid på året som jag tycker allra mest om.

Den tid på året då det är som mörkast, men också den tid då man inser hur stor betydelse varje litet tänt ljus faktiskt har.

Och vi kan ju alla vara ljus i vår vardag för människorna i vår närhet.

När jag skulle ställa fram ljusstakarna i våra fönster inför Advent märkte jag att en ljusstake inte fungerade eftersom transformatorn till den kommit bort.

Plötsligt fick det mig att tänka på att så kan det ju vara i mitt liv ibland.

Man vill så gärna lysa klart och sprida ljus och värme omkring sig, men ibland fungerar det inte.

Ibland fungerar det inte därför att man tappat kontakten till källan för den kraft som behövs för att få livet att fungera.

För mig är det Jesus som ger mig kraften som jag behöver i mitt liv, men ibland när livet snurrar på i full fart så är det lätt hänt att man tappar kontakten…men  det är ju Honom som Advent och Julen handlar om.

Jag vill inte tappa det centrala i Julens budskap bara för att jag har så mycket att göra…bara för att julruschen försöker ta över mitt liv.

Så därför tänker jag sätta mig ner en liten stund varje dag i Advent och tända ett ljus och fundera lite kring livet, Advent, Jesus och några av de egenskaper som gör Jesus till den Han är.

Så om du vill är du välkommen att hänga med mig genom Adventstiden så kan vi tillsammans fundera kring livet, Julen och förundras över vem Jesus är…inte bara tänka på det lilla  barnet i krubban utan stanna upp inför den  Han är nu och för evigt.

Kommentera här: