Jesus och paintball

I vår familj har vi tre döttrar och två söner.En härlig, bullrig blandning av personligheter. För mig har det alltid varit viktigt att göra saker tillsammans som familj. En del saker är självklara och lätta att komma på, andra gånger sinar fantasin och det vill till för att man ska hitta något som alla vill göra. Det behöver ju inte vara så märkvärdigt...det handlar ju om att dela livet med varandra i stort och smått och att skapa minnesbilder till hjärtats galleri. Men ibland tror jag att man måste anstränga sig lite för att "kliva in i" någon annans värld en kort stund. Det försökte jag mig på här om dagen...Vår familj spelade paintball...något som våra pojkar velat göra länge. Jag kunde lugnt konstatera att det inte fanns någon annan "tant" som var 50+ som skulle spela ...(lite skrämmande) Jag kunde snabbt konstatera att det gjorde ont (jag har mäktiga blåmärken som bevis )...och var extremt svettigt. Men det var härligt att för en kort stund vara en del av någon annans värld (dessutom vann mitt lag). Och jag tänkte på hur det är en bra bild på livet...Vi behöver kliva ur vår "comfort zone" ibland för att dela någon annans väg genom livet en tid, även om det känns lite obekvämt. Ibland gör det till och med ont och är ansträngande. Men när vi delar någon annans värld så breddas vårt perspektiv, vi ser bortom oss själva och något vackert händer. Det vackraste exemplet på det är Jesus. Han lämnade allt Han hade hos Fadern för att komma till oss här på jorden...för att ge oss kärlek, förlåtelse och ett evigt liv Han kom hit så att vi genom Honom skulle få lära känna Fadern...och Han valde att bli en del av vår värld trots smärtan det innebar för Honom och trots att det kostade Honom allt. Men det ledde till något fantastiskt! Genom det Han var villig att göra för dig och mig så öppnades en ny gemenskap som aldrig tar slut, för alla som vill låta Honom "kliva in i deras värld". I Johannesevangeliets 14 kapitel säger Jesus; "Om ni lärt känna mig skall ni också lära känna min Fader". Det var därför Jesus kom till jorden och blev en del av vår värld. Så att vi alla genom tron på Honom skulle få möjlighet att leva i gemenskap med Gud igen. Min önskan är att låta Jesus kliva rakt in i mitt liv och "min värld" och min bön är att jag ska vara villig att kliva ur min bekvämlighets zon när det behövs längs med livets väg.

Kommentarer:

1 Mandy:

Älskar dig och tack för att du visar oss vägen på fler än ett sätt. =)

Kommentera här: