Tacksamhet...

 

Tacksamhet är ordet för dagen…

Ibland får man anledning att stanna upp och bara ta in allt gott som finns runt omkring.

Igår blev en av mina drömmar bli verklighet…något jag drömt om och hoppats på i tre år…igår blev det av…

Igår såg jag något som för mig är bland det vackraste man kan se…vi hade julkonsert i kyrkan och hela dagen fylldes kyrkan av människor stora och små, som fixade och donade. Det var musiker som repade. Körer, barnkör och solister som sjöng. Dekorfixare som skapade atmosfär. Ljud och ljus och texter på väggen som kom på plats…ett köksgäng som dukade och bjöd de medverkande på god mat i en varm atmosfär. Vi hade ett gäng som tog hand om barnen i kören och några som ordnade så att glögg serverades till de som kom på konserten, ett par som filmade hela konserten, och ett gäng som byggt upp och som sedan tog ner scenen.

Att se så många som med värme, glädje, kärlek och skön attityd ger en hel dag mitt i december för att göra något roligt och fint tillsammans… som sedan ger glädje till många fler som får komma och lyssna…det är så speciellt…så vackert.

För mig är det ett fantastiskt uttryck för gemenskap och kärlek.

Det är sådana stunder som jag känner att det är en så oändligt stor förmån att vara en del av en församling där många olika människor med olika förmågor och intressen kan hitta varandra och göra något fantastiskt tillsammans.

Så tack till alla som var med för att ni finns…för allt ni är… och för att jag fick dela en så fin upplevelse med er!

…Ordet för dagen är Tacksamhet...

Kommentera här: