"So tell me what you want, what you really, really want..."

”So tell me what you want , what you really,  really want…”

 

Stephen Cottrell berättar om en dagstidning som i en artikel frågade kända personer vad de önskade sig i julklapp.

Dalai Lama önskade sig fred i Mellan Östern. Påven önskade att fattigdomen i världen skulle få sitt slut. Biskopen i Canterbury önskade att det skulle bli fred i Irak. Man frågade också en minister i det landet vad han önskade sig i julklapp och för att inte verka för girig svarade han att han önskade sig en burk marmelad…

Att önska sig saker i julkapp är ju inte alltid så lätt.

 

När jag får frågan så vet jag inte riktigt vad jag ska svara. Jag har alldeles för många saker…vill egentligen inte ha mer…skulle behöva sortera och ge bort en del av det jag redan har.

Men frågan som dröjer kvar är, vad är det som jag verkligen skulle vilja ha?

 

Så min utmaning till dig och mig själv är… våga stanna upp, bli stilla och fundera över det några minuter.

Fråga dig själv vad det är som verkligen ger dig glädje och fundera över hur du kan inkludera det när du firar jul i år.

 

För min del är det bl.a. en lång promenad med hundarna…eller ett bubbelbad och en bra bok att läsa.

Vad är det för dig?

Och sedan kan man ju alltid fundera över vad det skulle kunna vara för andra runt

omkring…familjen…vänner…Sollentuna och i världen.

 

Den amerikanske författaren Hamilton Wright Mabie sa;

 

Blessed is the season which engages the whole world in a conspiracy of love. ”

Kommentera här: